Podstawową funkcją etykiety jest przekazanie informacji na temat produktu. Jednak wśród szerokiego wachlarza wyboru w każdym sklepie, trzeba zachęcić klienta „od pierwszego wejrzenia” – tu właśnie pojawia się konieczność zaprojektowania opakowania jak najlepszego wizualnie.
KOLORY
Kolorystyka, jest tym, co rzuca się w oczy na samym początku. Dobrze o tym wiemy, dlatego na naszych wydrukach, obok standardowych kolorów CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Black) stosujemy paletę Pantone. Pozwala to uzyskać intensywne i soczyste barwy o jednolitym pokryciu na każdym podłożu.
LAKIERY
Lakier pełni nie tylko funkcję ochronną, wpływa też on na to, jak etykieta jest odbierana. W naszej drukarni stosujemy lakiery matowe i błyszczące oraz połączenie obu przy nakładaniu punktowym.
Szczególnie polecamy zastosowanie lakieru matowego lub punktowego dla linii premium – ten zabieg sprawia, że opakowanie wygląda niezwykle elegancko. Na zdjęciach lakier punktowy.
ZŁOTO I SREBRO
Nic nie dodaje szlachetności opakowaniu tak, jak złoto i srebro. Symulację tych metali szlachetnych możemy wykonać na dwa sposoby.
Metaliczny PANTONE
Zastosowanie koloru z palety PANTONE pozwala na uzyskanie delikatnego metalicznego blasku. Poza kolorem złotym i srebrnym dostępny jest też np. miedziany.
Złocenie
Proces cold stamping’u odbywa się poprzez naklejenie na etykietę cienkiej warstwy metalicznej folii w kolorze srebrnym lub złotym. Pozwala to uzyskać bardzo wysoki, wręcz „lusterkowy” połysk, obok którego nie da się przejść obojętnie.